Ráno jsme se vzbudili do slunečného, rytmického, barevného dne. Kníratý hombre u ohniště drnká na kytaru, další posedávají a choulí se ve svých pončech.
Na ranním nástupu jsme rozdali velkou spoustu diplomů za včerejší olympiádu – všechny ocenění se nám sem nevešli, ale určitě je najdete ve velké galerii po návratu do civilizace.
Naše archeology osloví cestovatel James Casidy. Vypráví jim svůj příběh a také o touze získat další Mayské kalendáře. Tomu, kdo mu pomůže získat nové podoby kalendářů, dá ozubené kolo, které získal na jedné ze svých výprav.
A tak se děti vydají na cestu, na které se naučí chodit podle azimutů a sbírají na jednotlivých stanovištích zapečetěné obálky. Po návratu do tábora musí podle údajů zadaných v obálkách postavit živý kalendář. Všem se to nakonec povedlo (i když matematikové by možná měli nějaké připomínky) a od Toma potřebná kolečka získali.